dijous, 1 de novembre del 2012

Panellets 2012



Aquest són els panellets que he fet aquest any per la Castanyada. És una festa que m'agrada molt perquè és molt màgica i espiritual. També m'encanta descobrir noves versions de panellets a la blogosfera. Ja he vist propostes molt originals, interessants i saboroses. Animeu-vos a mostrar-nos les vostres!

Veureu que jo li poso una mica més de sucre que d’ametlla, perquè m’agrada que quedin dolços, ja esteu avisats de que de vegades sóc massa ensucrada :)

També li poso una mica de patata a la massa. Ja se que hi ha “puristes” que pensen que no s’hauria de posar, però a mi m’agrada més la textura i el gust que queda.

Ingredients:

Per a la massa:
  • 500g. d’ametlles moltes.
  • 550g. de sucre.
  • 2 clares d’ou.
  • 200g. de patata. 
  • La pell d’una llimona ratllada.
Per als panellets de pinyons:
  • Pinyons.
  • Ou batut.
Per als panellets de coco:
  • Coco ratllat.
  • Xocolata blanca a la vainilla.
Per als panellets de xocolata:
  • Xocolata negra.
  • Taronja confitada.
  • Canyella en pols.
  • Grand Marnier.
Per als panellets de cirera:
  • Cireres confitades.
  • Sucre glass.
  • Moscatell.
Per als panellets de codonyat:
  • Codonyat.
  • Sucre.

Preparació:

De la massa:
  • Barregem l’ametlla molta amb el sucre.
  • Afegim i barregem les clares d’ou.
  • Afegim i barregem la patata triturada.
  • Ho amassem tot fins a que quedin tots els ingredients ben integrats en una massa fina. 
Dels panellets de pinyons:
  • Fem boletes amb la massa.
  • Les arrebossem amb pinyons.
  • Els pintem amb ou batut.
  • Els posem al forn preescalfat a 250º en una posició mitja uns 10’, fins que estiguin daurats.
Dels panellets de coco:
  • Agafem una porció de la massa i la barregem amb el mateix volum de coco ratllat.
  • Fem boletes amb aquesta massa.
  • Les posem al forn preescalfat a 250º en una posició mitja uns 10’.
  • Quan estiguin freds, els arrebossem amb xocolata blanca fosa.
  • Els empolsimem amb coco ratllat i els deixem 20’ a la nevera per a que s’assequi la capa de xocolata. 
Per decorar aquests panellets m’he inspirat en uns que va fer la Judith, del fabulós bloc El món de Juju.

Dels panellets de xocolata:
  • Agafem una porció de la massa i la barregem amb xocolata negra fosa.
  • Afegim una mica de canyella en pols i un rajolí de Grand Marnier, i ho barregem amb la massa.
  • Fem boletes amb aquesta massa.
  • Posem a sobre de cada boleta un tros de taronja confitada.
  • Els posem al forn preescalfat a 250º en una posició mitja uns 10’.
Dels panellets de cirera:
  • Posem les cireres a macerar en una miqueta de moscatell.
  • Fem boletes amb la massa.
  • Les arrebossem amb sucre glass.
  • Posem a sobre de cada boleta una cirera confitada.
  • Els posem al forn preescalfat a 250º en una posició mitja uns 10’.
Dels panellets de codonyat:
  • Estirem una porció de massa en forma de rectangle allargat posant-la entre dos papers de forn amb un corró.
  • Farcim aquesta massa amb codonyat fent un cilindre allargat com si fos un caneló.
  • Empolsimem aquest cilindre amb sucre.
  • Tallem porcions.
  • Les posem al forn preescalfat a 250º en una posició mitja uns 10’.  


Que acabeu de passar un bon cap de setmana! Petonets ensucrats!

16 comentaris:

  1. Carmeta,
    No passa res si hi poses patata. Espero que hagis tingut una bona castanyada!
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Doncs si una cuinera exquisida com tu ho diu em quedo totalment tranquila :) M'agrada molt la festa de las Castanyada i l'allargo tot el cap de setmana! És molt màgica i espiritual. També m'encanta descobrir nous panellets a la blogosfera :) Tu has fet panellets?? A veure si ens en mostres en un dels teus meravellosos reportatges!! ;)

      Elimina
  2. Jo és el primer any que no hi poso patata i estan molt bons però amb patata també m'encanten! Semblen deliciosos aquests!!
    :)

    ResponElimina
  3. Jo de patata també n'hi pose i m'agraden molt. L'any que ve jo tb sortiré dels clàssics i en faré de codonyat i de coco. Quina plata tan a bona t'ha sortit! Marta

    ResponElimina
  4. Que bons, llastina és una estona de plaer i mig any per eliminar-los.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Vosaltres podeu menjar els que vulgueu sense remordiment perquè esteu estupendes!! En aquests dies tan espirituals, és un pecat renunciar a aquest plaer :)

      Elimina
  5. Respostes
    1. Gràcies Miquel! M'encanta el teu bloc, la teva creativitat a l'hora de cuinar i el teu bon gust per tots els detalls que dóna un toc especial a tots els teus plats i sopars, sempre espectaculars!! :) Petonets!

      Elimina
  6. Tan quedat molt macos, la veritat!!!!! no m'entusiasmen els panallets però d'aquets n'agafaria de xocolata i de coco..jejeje

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Abril! Encara té més mèrit així :) Jo tampoc sóc massa de panellets, però penso que es nota molt quan són fets a casa...

      Elimina
  7. magnific aquest asortit de panellets.. segur que van ser tot un exit a la castanyada...

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies Alfons! Sóc fan del teu bloc!! Les teves receptes de vasets són autèntiques obres d'art: un luxe de presentació, i de combinació d'ingredients i sabors, totes ideals per donar un toc de distinció a qualsevol àpat de festa.

      Elimina
  8. Eps, foten bona pinta, eh?...t'ho vas currar !

    ResponElimina
  9. gràcies guapa per deixar-nos l'enllaç al Memòries. Bona castanyada! petonets

    ResponElimina