dissabte, 8 de febrer del 2014

Pastís de carabassa



Aquest pastís és un descobriment que he fet gràcies a la meva bona companya Gemma, el seu marit Edu és un cuiner fabulós, a més de marit i pare esplèndid. Sempre ens explica meravelles d’ell. No pensava mai que em podria agradar un pastís fet de hortalisses, però quan la Gemma me’n va donar un trosset per tastar, després de mirar-me’l sempre amb curiositat, em vaig quedar meravellada. Així que moltes gràcies Edu per passar-me la recepta, original de PequeRecetas. T’animo a que facis un bloc per compartir el teu talent gastronòmic.


Ingredients:
  • 300 g. de carbassa (sense pell, ni llavors).
  • 4 ous.
  • 250 g. de sucre.
  • 75 gr. d'oli d'oliva verge extra.
  • 300 g. de farina.
  • 16 g. de llevat químic o impulsor.
  • 1 culleradeta de canyella mòlta.
  • 1/2 culleradeta de nou moscada mòlta.
  • Sucre glass per empolvorar un cop fora del forn.

Preparació:
  1. Li traiem la pell a la carbassa, les llavors i els filaments interiors, fins a obtenir 300 g. de polpa neta, la ratllem i reservem.
  2. Batem els ous amb el sucre fins que blanquegin, és a dir, que quedin escumosos i augmentin el seu volum.
  3. Incorporem l'oli a poc a poc, mentre seguim batent.
  4. Afegim la farina juntament amb el llevat, la canyella i la nou moscada, i barregem.
  5. Finalment afegim la carbassa ratllada i barregem.
  6. Aboquem en un motlle, i posem al forn, uns 40 minuts a 180 º C.
  7. Comprovarem que el pa de pessic s'ha cuinat per dins introduint una agulla o broqueta, si està surt neta és que ja està a punt , si surt tacada de massa és que necessita uns minuts més, però alerta! mai obriu el forn abans dels primers 20 minuts, perquè se us pot baixar.
  8. Ja només ens queda treure del forn, esperar que es refredi, empolvorar amb sucre glass i gaudir-lo.

21 comentaris:

  1. Què bo!!!!! Saps que fa res que el vaig publicar i també vaig agafar la recepta de pequerecetas???? així que sé del cert el que em dic, tremendo!! Feliç cap de setmana, un petonàs!

    ResponElimina
  2. Es boníssim el coc de carabassa, suau, esponjós...mmmm i amb un color tan bonic que encara el fa més atractiu!
    Ptnts
    Dolça

    ResponElimina
  3. Te molt bona pinta. Jo des de fa un temps faig magdalenes de carabassa i la veritat és que estan boníssimes.

    ResponElimina
  4. Te molt bona pinta! Jo des de fa un temps que faig magdalenes de carabassa i la veritat és que ixen boníssimes.

    ResponElimina
  5. Te molt bona pinta. Jo des de fa un temps faig magdalenes de carabassa i la veritat és que estan boníssimes.

    ResponElimina
  6. son muy buenos los pasteles de calabaza y este lo es sin dudarlo.
    Peto

    ResponElimina
  7. La veritat es que no m'agrada la carabassa torrada al fonr, encanvi el pastís de carabassa està ben bó. Besets des de Vallada.

    ResponElimina
  8. Uyyy que rico !!!! que pinta !!!! con gusto saborearía un poco ya.... besos

    ResponElimina
  9. Aquests pastissos amb verdures són una delícia, tenen un punt humid que els fa irresistibles. Bon diumenge, Carmeta!

    ResponElimina
  10. M'encanta el pastís de carbassa! He fet i tastat diverses receptes i no n'he trobat cap que no m'agradi! Aquesta me l'apunto!

    ResponElimina
  11. si t'has estrenat amb el de pastanaga, ara hauràs de fer el de carbassó o remolatxa!!!! són boníssims. petonets

    ResponElimina
  12. Quina bona pinta!! Fa temps que veig pastissos de carabassa i no n'he tastat cap encara...en queda algún trosset?? jeje
    Molts petonets!

    ResponElimina
  13. T'he de dir que la carbassa m'agrada més en dolç que en salat així que segur que m'agradaria.
    Petons.

    ResponElimina
  14. Un pastís de carbassa segur que deliciós!
    Petons

    ResponElimina
  15. Tinc carabassa congelada, ara ja sé com la utilitzaré :)) Petons guapa

    ResponElimina
  16. amb carbassa segur que queda boníssim!!! molts petonets guapa

    ResponElimina
  17. Moltes gràcies Carme pels teus comentaris jiji. Tot un plaer compartir amb tu petits bocins exquisits!!! L,Edu ja està pensant el próxim k farà, ja ho tastaràs! 😉

    ResponElimina
  18. Per si és del teu interès, el magazine de primavera ja està publicat:
    http://issuu.com/recetasdemon/docs/recetas_de_mon_magazine_n__8_primav
    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. És clar!! No me la perdo mai!! Gràcies per avisar i per fer-nos aquest regal cada estació!! Petonets!

      Elimina
  19. es un pastel muy rico con la calabaza¡¡
    Peto

    ResponElimina