diumenge, 23 de desembre del 2012

Pinxo d’aladroc amb gerds



Amb aquesta recepta participo en la proposta de desembre del blog Memòries d'una cuinera, que aquest mes és fer un canapè per a aquestes festes. I en la última Recepta del 15 de desembre, que ens proposa fer un aperitiu de Nadal. Els canapès són elaborats aperitius de mida petita i generalment decorats que s'agafen amb els dits i sovint es mengen d'un mos. Són delícies tradicionals de festes i celebracions, com les festes nadalenques, on es serveixen de peu abans del menjar principal.  

Aquest mes vaig anar a un taller d’aperitius per a aquestes festes amb Ingredíssimo, que ofereix una gamma d'ingredients novedosos per poder cuinar a casa de forma senzilla, ràpida i creativa, donant un nou toc diferent als plats. Va ser a la Cookiteca, on podem trobar els seus productes.

El taller va ser a càrrec d’un xef de luxe: Esteban Jauregui, que ha treballat 10 anys al restaurant Bulli.


 Ens va ensenyar a fer:
  • Trufes de formatge de cabra amb tomaquet crunch.
  • Pinxo d'aladrocs amb gerds.
  • Carpaccio de bacallà fumat amb mel.
  • Crema freda de carabassa amb alfàbrega i iogurt cruixent.
  • Torradeta d'anxova al caramel cruixent. 



El que més em va agradar va ser el pinxo d’aladroc amb gerds. Molt fàcil, vistós i boníssim. Us el presento a continuació:

Ingredients:
  • Aladrocs en vinagre (penso que també es podria fer amb anxoves en oli d’oliva).
  • Gerds hidrofilitzats.
  • Broquetes per aperitius.
Preparació:
  • Enrotllem un gerd amb l’aladroc, i punxem amb una broqueta.
  • Empolsimem amb una mica de pebre blanc i posem una mica d’oli verge extra (podem donar-li més color barrejant l’oli amb una mica de gerd hidrofilitzat amb un ratllador ben fi.

BONES FESTES!!

12 comentaris:

  1. Que tal els cursos de cookiteca? Jo el proper dissabte vaig a fer un taller de cupcakes a una escola a Barcelona!! Espero aprendre a fer els que encara no em surten! :)

    ResponElimina
  2. Els de Joan Baixes són xulíssims! És un gran pastisser! Aquest era un taller gratuit de demostració molt interessant perquè el xef era molt bo. Ens va donar trucs per donar acabats fàcils i vistosos als plats.

    Segur que et surten super bé tots ja!!! Ets tota una experta dels cupcakes!!!

    Petonets!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Els cupcakes són la meva mania ajajaj!! M'encanten! I mira que després ni els menjo, només m'agrada preparar i decorar! ajjajaj! Com t'enteres si hi ha tallers gratuits o coses d'aquestes??? Tu ets molt llesta ehhh!! muaaa

      Elimina
    2. Els de la Cookiteca que fa en Joan Baixas s'anuncien a la seva web, i a més a més jo estic subscrita a les notícies. D'aquest taller gratuit d'Ingredíssimo em vaig enterar per casualitat. Vaig anar a fer un taller de torrons de Joan Baixas el dilluns, i a la botiga hi havia penjat l'anunci d'aquest taller el dimecres. Finalment vaig decidir anar a treure el nas, i em va sorprendre :) Quan m'apunti a algun t'aviso per si t'interessa ;)

      Elimina
  3. Wow!!! un curs de luxe i uns apetitius sensacionals. T'han quedat genials.
    Que acabis de passar unes bones festes i que el 2013 sigui ple de felicitat.
    Petonets

    ResponElimina
  4. Carmeta,
    he hagut de mirar què són els aladrocs: Jo només els conec com a seitons. Quina sort tens de poder anar als tallers i aprendre. T'han quedat molt bons.
    Que el 2013 et continui portant inspiració i felicitat!
    Nani

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ostres Nani... tens raó!!! Em vaig bloquejar pensant en la traducció de "boquerones" en català i en buscar-ho per internet em va sortir aquesta "paraulota" :) Seitons, és clar!!! Quin cap el meu!!!

      Gràcies per els teus desitjos de felicitat! Et desitjo el mateix!!! I que l'any que bé persones tan meravelloses i creatives com tu em continuin inspirant i enriquint! Gràcies per tot!!!

      Elimina
  5. Ahhhhhhhhhhh, ara veig pel comentari de la Nani que són els aladrocs!
    Els he tastat amb maduixes i em van agradar molt així que amb els gerds, que m'encanten, també m'agradarien.
    Moltes gràcies per participar i feliç 2013.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Molt bona també la idea de les maduixes!! Feliç 2013!! Desitjo que continueu fent propostes tan entranyables, i que puguem escriure moltes "Memòries" delicioses!! Petonets!!

      Elimina
  6. Et voliem desitjar un bon any!!
    A mi m'ha passat el mateix però ara ja m'ha quedat clar que son seitons!jeje!!
    ptns!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Feliç 2013 per vosaltres també!! Que sigui ple de fórmules gastronòmiques delicioses i de felicitat!! Petonets!!

      Elimina
  7. Molt bon any guapa!! m'enduc la recepta pel recull de Memòries. Molts petonets

    ResponElimina