dissabte, 6 d’octubre del 2012

Sucre vainillat





Aquest estiu vaig llegir el llibre Sal de vainilla, d’Ada Parellada, que ja us vaig recomanar en un post anterior. Em van cridar l’atenció les sals aromatitzades que elabora una de les protagonistes: l’Anette.

Vaig guardar les beines de vainilla que he fet servir per fer llet merengada fresqueta, i he fet sucre vainillat, per a aromatitzar preparacions dolces.

Per fer-lo, quan obriu una beina de vainilla per a utilitzar les llavors que té a l’interior, no la llenceu. Poseu-la en un pot de tanca hermètica ple de sucre, tanqueu-lo bé i sacsegeu-lo un cop per setmana. Cada vegada que tingueu una nova beina de vainilla, afegiu-la al pot i torneu a sacsejar-lo. 3 beines és una bona quantitat per a 250g. de sucre.

També podeu fer sucre aromatitzat amb les següents combinacions:
  • Canyella, clau i pell de taronja.
  • Menta i pell de poma. Aquesta combinació se m’ha acudit pensant en el meu amic Santi. Li agrada aromatitzar el te amb herbes, i això m’ha recordat a la barreja oriental de poma i menta per a aromatitzar els tes. Si us agrada la literatura, us animo a visitar el seu blog Amic dels llibres , un delit per als amants dels llibres,  ple de recomanacions literàries i culturals interessants, relats apassionants, i reflexions profundes, amb un estil molt personal.
  • Anís i pell de llimona.

Podeu fer servir aquests ingredients junts o separats. Però tingueu present que si feu servir pells de fruites, per seguretat haurien de ser procedents de l’agricultura ecològica.

Per acabar us deixo aquí les receptes de sal aromatitzada que l’Ada Parellada inclou en el seu llibre. Les classifica en quatre cultures:
  • Sal mediterrània, amb orenga, romaní i canyella.
  • Sal asiàtica, amb cúrcuma, gingebre i cardamom.
  • Sal americana, amb pebre vermell, vainilla i nou moscada.
  • I sal mexicana, amb ají picant, all en pols i coriandre.
  • A més a més de la sal de vainilla, que dóna títol al llibre, amb beines de vainilla.
El llibre, que us torno a animar a que llegiu, inclou moltes altres receptes, que Marga Pradas, de L'Hora del tupper, ha indexat en aquest post: Sal de vainilla, el receptari.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada